Toyota розробляє МКПП для електромобілів

Новини

Майже всі серійні електромобілі не мають жодних трансмісій, електромотори прямо крутять колеса.

Виняток становлять лише 2 моделі і є соплатформенними: Porsche Taycan і Audi E-Tron GT. Відсутність трансмісій робить для електромобілів не дуже економічною їзду на великій швидкості, навіть 110 км/год не є для більшості електромобілів комфортною, з погляду економічності, швидкістю. Рішення лежить на поверхні і про це вже неодноразово говорили, але до масової появи електромобілів із КПП це поки що не призвело. І ось, схоже, що Toyota збирається це зробити.

Сама собою ідея приєднати електромотор до КПП від ДВС не є новою. При переобладнанні автомобіля з ДВЗ на електрику так роблять не одне десятиліття. За бажанням водій може перемикати передачі, однак у більшості випадків автомобіль залишають на прямій передачі (4-а або 5-а, залежно від кількості передач у КПП) і перемикання не потрібне. Були й заводські прототипи електромобілів із МКПП. У серію, правда, це не пішло.

У мережі сплив патент, який подала Toyota, на електромобіль з МКПП та педаллю зчеплення. Як ми можемо судити з цієї картинки, йдеться про контролель, який змінює момент, що крутить, і змушує електромотор імітувати поведінку бензинового двигуна. На схемі є педаль зчеплення і «ручка» (перемикач), які правда фігурують в описі як «псевдо-перемикач» та «псевдо-педаль зчеплення», ймовірно натякаючи на те, що їх наявність не є суттєвою адже силова установка зможе працювати і в безредукторному режимі.

Контролер електромобіля налаштований для управління крутним моментом електродвигуна з використанням моделі транспортного засобу МТ на основі ступеня натискання педалі акселератора, величини роботи псевдо-педалі зчеплення та положення перемикання псевдо-перемикача, що використовується роботу силового привода. Контролер налаштований для збереження характеристики сили реакції при перемиканні, що моделює характеристику сили реакції при перемиканні відповідно до роботи перемикача. Потім контролер виконаний з можливістю управління силою реакції при перемиканні, що видається генератором сили реакції при перемиканні, відповідно до роботи псевдо-перемикача з використанням збереженої характеристики сили реакції при перемиканні.

Фізично ці педаль і «ручка» не будуть пов’язані з трансмісією і призначені більше для того, щоб дати водію відчуття схожі на керування бензиновим автомобілем. Тобто. педаль та селектор КПП будуть відчуватися як у будь-якому автомобілі з МКПП. Іншими словами, до прямого механічного перемикання передач водія не допустять, але він думатиме, що все робить сам.

Однак можливість увімкнути підвищену передачу за містом може позитивно позначитися на дальності ходу електромобіля або дозволить їхати швидше і не розряджати батарею так швидко.